بیلیارد
نوشته شده توسط : حامد نظرزاده

تایخچه بازی بیلیارد در جهان

تاریخچه بازی بیلیارد به صد ها سال قبل بر می گردد. این بازی اولین بار در قرن 13 میلادی و در اروپای شمالی و فرانسه با ظاهری کاملا متفاوت با امروزه مشاهده شده است. به این صورت که در فضای باز و روی چمن انجام می شد و شبیه به بازی کروکت بود. به همین دلیل نیز بسیاری از افراد بر این باورند که ریشه ی بازی بیلیارد از بازی کروکت گرفته شده است. در آن زمان این بازی مخصوص اشراف زاده های فرانسوی بود.

پس از آن در قرن 19 میلادی بود که ورزش بیلیارد دچار تغییر و تحولاتی شد و به شکل امروزی درآمد. در این زمان تجهیزات مورد استفاده در این بازی بسیار توسعه پیدا کرد.

و اما در قرن بیستم بود بازی بیلیارد برای خود تشکیلاتی رقم زد و به عنوان یک ورزش شناخته شد. همچنین برای آن فدراسیون ایجاد و مسابقات قهرمانی نیز برای آن در نظر گرفته شد. در آینده نیز قرار است به عنوان یک رشته ی ورزشی وارد المپیک جهانی شود.

از افراد مشهور و معروفی که ورزش بیلیارد را انجام می داده اند می توان به شکسپیر، موتزارت، لویی چهاردهم، ماری آنتوانت، ناپلئون، آبراهام لینکلن، مارک تواین، چارلز ديکنز، لوئيس کارول، باب هوپ و ... اشاره کرد. حتی شکسپیر در بسیاری از آثار خود از جمله نمایشنامه "آنتونی و کلئوپاترا" نیز به این بازی اشاراتی داشته است.

 

تاریخچه بازی بیلیارد در ایران

بازی بیلیارد در ایران توسط روس ها و انگلیسی ها وارد شد و اکنون نیز این بازی به شیوه ی روس ها انجام می شود. به رسمیت یافتن ورزش بیلیارد در ایران به سال 1380 بر می گردد. به این منظور فدراسیون بولینگ و بیلیارد جمهوری اسلامی تشکیل شد. قبل از آن تا سال 1342 فقط افراد خاصی مثل نظامی ها، ارتشی ها و هنرمندان این بازی را انجام می دادند اما از این سال به بعد عموم مردم نیز در اماکن عمومی و کلوپ های ورزشی به انجام بازی بیلیارد پرداختند.

 برای سفارش بیلیارد با بهترین کیفیت میتوانید سایت ما را دنبال کنید و  یا برای خواندن مقالات بیشتر یکه سازان را دنبال کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: