نوشته شده توسط : حامد نظرزاده

آشنایی با سیستم جرقه زنی

کلیت و رویه کار کردن موتور هم طوری است که مخلوط هوا و بخار بنزین، به سیلندر وارد می شود. پس از انفجار، نیرویی ایجاد می کند. این نیرو، باعث حرکت پیستون های موجود در سیلندر ها می گردد. مجموعه این پیستون‌ها، باید حرکت رفت و برگشتی داشته باشند. نکته بسیار مهم بعدی این است که عملاً بتوانند موجب حرکت مداوم شوند. این حرکت، نهایتا توسط سیستم ها دیگر خودرو به چرخ‌ها انتقال می یابد و خودرو از حاتل سکون خارج شده و به حرکت می افتد. در مرحله، سیستم جرقه‌زنی وارد عمل می شود و متوجه اهمیت آن می شویم. سیستم جرقه زنی در تولید انفجارهای داخل سیلندر مهم ترین نقش را دارد؛ زیرا از طریق جرقه‌ها ایجاد شده توسط این فرآیند، در نهایت، انفجار و تبدیل واکنش‌های شیمیایی به فیزیکی رخ می دهد. در اصل، اگر این جرقه‌ها تولید نشود، هیچگاه ماشین به حرکت در نخواهد آمد. سیستم جرقه‌زنی با تولید جرقه، موجب منفجر شدن مخلوط متراکم شده بنزین و هوا در موتور می‌شود. البته این انفجار در مناسب ترین لحظه در هر یک از سیلندرها باید انجام شود. حالا اهمیت سیستم جرقه‌زنی را به درستی درک می کنید.

 

یدکش کرمان

خودروبر کرمان

امداد خودرو و یدک کش کرمان



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد نظرزاده

نکات حفاظتی خودرو در زمستان

فصل زمستان به دلیل شرایط جوی که دارد، ایمنی های خاص خود را می طلبد. بارش برف و باران و یخبندان در بعضی مناطق، برای رانندگان، بخصوص رانندگان جاده ای چالش برانگیز است. برای در امان ماندن از خطرات احتمالی، بهتر است قبل از شروع زمستان، خودروتان را تجهیز کنید.

بررسی روغن موتور

یکی از اصلی ترین مایعات موتور، روغن موتور است. در فصل سرما، اجزای موتور در معرض خوردگی و زنگ زدگی قرار می گیرند. اما در صورت تعویض روغن موتور قبل از زمستان، می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد. در فصل زمستان هنگامی که خودرو به دلیل توقف های طولانی و یخبندان، بی استفاده می ماند، سوخت موجود در باک، کیفیت خود را از دست می دهد. در این صورت بهتر است از مکمل های سوخت استفاده شود.

 استفاده از ضد یخ

در مقابله با سرما و یخبندان، ضد یخ نقش مهمی را در اتومبیل ایفا می کند. همانگونه که در تابستان، استفاده از ضد یخ، از جوش آوردن خودرو جلوگیری می کند، در زمستان نیز مانع یخ زدگی آب رادیاتور می شود. همزمان با تعویض آب رادیاتور، ضد یخ را هم به آن اضافه کنید.

چک کردن ترمز

لغزندگی جاده ها در روزهای بارانی و برفی سال، درصد حوادث رانندگی را افزایش می دهد. بنابراین بررسی سیستم ترمز در زمستان، برای رانندگان، امری حیاتی و مهم محسوب می شود. قبل از شروع سرما، از عملکرد صحیح پدال ترمز و پمپ آن مطمئن شوید.

اطمینان از عملکرد درست برف پاک کن و چراغ ها

عامل مهم دیگری که پیش از شروع فصل سرما، نیازمند بررسی است، برف پاک کن و چراغ ها می باشند. اگر برف پاک کن شما دارای عملکرد مناسبی نباشد، قادر نخواهید بود در صورت برف و باران شدید دید مناسبی از جلو داشته باشید.

تعمیرگاه ایران خودرو در شیراز

حمل خودرو شیراز

یدک کش شیراز



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد نظرزاده

نکات باتری به باتری کردن خودرو

استفاده از وسایل ایمنی

سعی کنید همیشه دستکش و عینک ایمنی همراه خود داشته باشید تا در این مواقع از آن ها استفاده کنید و مشکلی برای خودتان پیش نیاید.

 

تشخیص قطب های باتری

باید قطب های مثبت و منفی باطری را در هر دو خودرو به خوبی شناسایی کنید. این کار برای این است که اتصال به درستی انجام شود. در غیر این صورت ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد. همچنین ممکن است دیگر قطعات آسیب ببینند.

 

باتری سالم باشد

توجه کنید که باطری ها هر دو سالم باشند. هر گونه ترک خوردگی، نشتی و ... ممکن است عمل باطری به باطری کردن را با اختلال مواجه کند.

 

در آخر روش اصولی باتری به باتری کردن خودرو را توضیح می دهیم. اگر این گونه عمل کنید، مشکلی پیش نمی آید.

1- در ابتدا خودرو ها را کاملا خاموش کنید. کلید ها، سوئیچ ها، چراغ ها و ... همه باید خاموش باشند.

2- عینک ایمنی و دستکش مخصوص بپوشید.

3- قطب مثبت باطری خودرویی که شارژ می دهد را پیدا کرده و جامپر مثبت را به آن وصل کنید.

4- سر دیگر جامپر مثبت را نیز به قطب مثبت ماشین شارژ گیرنده متصل نمایید.

5- سپس جامپر منفی را به قطب منفی باتری دارای شارژ وصل کنید.

6- سر دیگر جامپر منفی را نباید به قطب منفی باتری خالی وصل کنید بلکه باید آن را به بدنه ی فلزی ماشینی که باتری آن خالی شده متصل کنید.

7- با ماشین خراب استارت بزنید تا خودرو روشن شود.

8- پس از روشن شدن ماشین خراب، ابتدا کابل ها را خارج کنید. ابتدا کابل منفی متصل به بدنه فلزی خودروی خراب، دوم کابل منفی متصل به قطب منفی خودروی سالم و در آخر نیز کابل های مثبت را جدا کنید.

نکات باتری به باتری کردن خودرو

الو باتری شیراز

فروش باطری در شیراز



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد نظرزاده

آشنایی با جرم آدم ربایی

آدم ربایی یکی از ناعادلانه ترین جرم هایی است که افراد می توانند مرتکب شوند و به همین دلیل نیز قانون مجازات سنگینی برای آن تعیین کرده است. زندگی آزادانه حق هر کسی است و هیچ فردی نمی تواند این حق یعنی آزاد بودن را از کسی بگیرد. چنانچه فردی این جرم را مرتکب شود، حال به هر دلیل که باشد، مجازات سنگینی در انتظارش خواهد بود.

جرم آدم ربایی چیست؟

آدم ربایی در اصطلاح به معنای سلب آزادی تن است. جرم آدم ربایی به معنای ربودن و دزدیدن افراد بالای 15 سال بدون رضایت او و با اجبار و زور می باشد. دزدیدن افراد زیر 15 سال و افراد فوت شده نیز شامل جرم آدم ربایی می شود اما قوانین آن مربوط به طفل ربایی و مرده ربایی می شود. جرم آدم ربایی با اهداف و دلایل متفاوتی ممکن است رخ دهد. انتقام گیری، دستیابی به پول، وادار کردن شخصی به انجام کاری خاص و ... از جمله اهداف وقوع جرم آدم ربایی می باشد.

اما تعریف جرم آدم ربایی در قانون مجازات اسلامی به شرح زیر می باشد:

"هرکس به قصد مطالبه وجه یا مال یا به قصد انتقام یا به هر منظور دیگر با تهدید یا حیله یا به هر نحو دیگری شخصاً یا توسط دیگری شخصی را برباید یا مخفی کند."

 شماره وکیل آدم ربایی در شیراز



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد نظرزاده

هند اسپید چیست؟

 

 

هند اسپید یک بازی رومیزی است. یعنی بازیکنان به دور یک میز جمع شده و بازی را انجام می دهند. این بازی هم برای دو نفر و هم برای چهار نفر قابل استفاده است. در واقع یک بازی رقابتی است و بازکنان باید زوج باشند.

اما این بازی چگونه انجام می شود؟ روی میز چراغ های زیادی در سمت هر بازیکن وجود دارد. هنگامی که بازی شروع می شود، برخی از این چراغ ها روشن می شوند و بعضی از آن ها خاموش می مانند. بازیکنان باید دکمه های مربوط به چراغ های روشن را فشار دهند و امتیاز کسب کنند.

دقت داشته باشید که دکمه ی چراغ های خاموش نباید فشرده شوند. در غیر این صورت، یعنی فشردن دکمه ی چراغ های خاموش، از بازیکنان امتیاز کم می شود.

 

فواید بازی هند اسپید

بازی هند اسپید یک بازی سرعتی است و علاوه بر ذاین نیاز به تمرکز بسیار زیادی دارد. دکمه هایی که روی میز قرار دارندف خیلی سریع روشن و خاموش می شوند. بنابراین بازیکنان باید از سرعت عمل و تمرکز بسیار بالایی برخرودار باشند تا بتوانند امتیاز کسب نمایند.

با توجه به این موضوع، این بازی به مرور زمان روی سرعت عمل و تمرکز بازیکنان تاثیر فوق العاده ای خواهد گذاشت. همچنین توانایی و تحرک بدنی در این بازی نیز بسیار مهم است. چرا که با افزایش سرعت بازی، جابجایی بازیکنان نیز بیشتر می شود. بنابراین این بازی موجب افزایش تحرک بدن نیز خواهد شد.

 

 هند اسپید یکه سازان

هند اسپید در شیراز

هند اسپید چیست؟

 



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهريور 1401 | نظرات ()