نوشته شده توسط : حامد نظرزاده

وکیل دعاوی کیفری در شیراز

 

در صورت نیاز به ارتباط و تماس با وکیل متخصص و پایه یک در دعاوی کیفری شیراز و استان فارس بسته به موضوع پرونده با حامد اسکندری وکیل شیراز تماس بگیرید. 09171114836

 

دعاوی کیفری چیست؟

دعاوی کیفری درحقیقت شاخه ای ازحقوق جزا هستند که شامل جرایم / مجازات ها و قوانین جزایی می باشند برای شناخت بیشتر تعریفی از حقوق جزا را به اختصار بیان می کنیم.

تعریف حقوق جزا

حقوق جزا شاخه ای از حقوق عمومی است که با تعریف اقدامات مجرمانه که اخلال در نظم عمومی ایجاد می نمایند و تعیین مجازات برای خاطیان سعی در جلوگیری از وقوع جرایم دارد و در صورت ارتکاب جرم میزان مسئولیت مرتکب و نحوه تعقیب و تعیین مجازات او را مشخص  می نماید و در پایان کوشش می کند تا وسایل اصلاح و تربیت مجرمین را فراهم آورد.

 

دعاوی رایج کیفری

سرقت ، کلاهبرداری ، قتل عمد ، قتل غیر عمد ، خیانت در امانت ، ایراد ضرب عمدی ، ارتباط نامشروع ، تجاوز به عنف ، تصرف عدوانی ، فروش مال غیر ، جعل ، استفاده از سند مجعول و سایر عناوین مجرمانه که در قانون ذکر شده اند.

به طور کلی شکایت از کسی که مرتکب تخلفی شده و عمل اون طبق قانون جرم تلقی می شود و قاضی برای آن حکم مجازات تعیین کرده (شکایت کیفری) نامیده می شود.

در نتیجه با توجه به اهمیت این موضوع و مجازات های شدید در این پرونده ها لازم است وکیلی با تجربه در شیراز و استان فارس انتخاب کنید که برای شما بهترین نتیجه و تخفیف را به ارمغان بیاورد. وکیل خوب در شیراز می تواند برای احقاق حق موکل خود اقدام کند.

 

انواع دعاوی کیفری

در این بخش انواع دعاوی کیفری را همراه با جزئیات آنها توضیح خواهیم داد.

  • کلاهبرداری: کلاهبرداری که یکی از دعاوی کیفری است به معنای بردن مال دیگری با سوءنیت قبلی همراه با اعمال متقلبانه می باشد. جرم کلاهبرداری از جمله جرایم غیر قابل گذشت است و در صورتی که شاکی از شکایت خود صرف نظر کند، فقط در مجازات مجرم تخفیف به عمل خواهد آمد. این تخفیف نیز نباید کمتر از یک سال حبس باشد
  • خیانت در امانت: خیانت در امانت نیز از دیگر دعاوی کیفری است و منظور از آن استعمال، تصاحب یا مفقود نمودن مالی که از طرف فرد دیگری به فری سپرده شده با سوءنیت قبلی می باشد. در رابطه با جرم خیانت در امانت لازم است که طرفین توافق کرده باشند که امانتدار مال را به مالک برگرداند.
  • جعل: جعل که از دیگر دعاوی کیفری محسوب می شود به معنای ایجاد تغییر در یک سند رسمی همراه با حیله و نیرنگ و ضرر رساندن به دیگران است. جعل خود به دو نوع جعل مادی و جعل معنوی تقسیم می شود. جعل مادی به معنای تغییر ظاهری سند و جعل معنوی به معنای تغییر مفاد سند است.
  • سرقت: از دیگر دعاوی کیفری می توان سرقت را نام برد که به معنی ربودن، برداشتن یا گرفتن مال متعلق به دیگران است. سرقت نیز به دو نوع سرقت تعزیری و سرقت حدی تقسیم می شود.

 

مجازات دعاوی کیفری

همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم دعاوی کیفری انواع مختلفی دارد و مجازات آن نیز با توجه به نوع آن تعیین شده و متفاوت است. از جمله مجازات هایی که برای دعاوی کیفری می توان نام برد، حبس، شلاق، جزای نقدی، پرداخت دیه و ... می باشد. به عنوان مثال مجازات جرم کلاهبرداری ساده حبس از 1 تا 7 سال و پرداخت جزای نقدی معادل ارزش مال و همچنین بازگرداندن اصل مال به صاحب آن است. مجازات سرقت مسلحانه گروهی در شب 74 ضربه شلاق و حبس از 5 تا 15 سال می باشد.

شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع دعاوی کیفری و مجازات آن ها و همچنین دریافت مشاوره رایگان با حامد اسکندری، بهترین وکیل شیراز از طریق شماره 09171114836 در تماس باشید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()